Introductieworkshop ‘De kracht van infographics en animaties’

Iedere communicatieadviseur weet dat beeld veel krachtiger en sneller communiceert dan taal. Toch doen we over het algemeen weinig met dit gegeven. Vaak komt dit door gebrek aan tijd of geld. En door hoe we zijn opgeleid: om onze boodschap over te brengen met tekst. We hebben geen idee van de ongekende mogelijkheden van infographics en animaties. Laat staan dat we weten hoe we ze zelf maken.. Maar álles valt te leren!

Neem een voorsprong op vakgenoten!

Communiceren met beelden wordt steeds belangrijker. Denk aan het succes van media als YouTube, Instagram en Pinterest. Of de populariteit van de Argumentenfabriek. Een bedrijf dat overtuigingen ‘verkoopt’ met infographics. De generatie die nu opgroeit met smartphones en tablets, is primair beeldgericht. Wie de kracht van beeld voor zich kan laten werken, neemt dan ook een belangrijke voorsprong op zijn vakgenoten!

 

Meer en sneller effect

Communicatiemanag­er Lex Linsen realiseerde zich met de opkomst van de beeldcultuur in de jaren 80 dat infographics en animaties meer en sneller effect hebben dan tekst. Hij legde zich vanaf 1989 toe op het maken van infographics om organisaties te helpen hun doelgroep beter te bereiken. Later kwamen daar animaties en webvideo’s bij. Linsen produceert visuele media voor onder meer TNO, Unilever, RIVM en NWO. Neem bijvoorbeeld deze infographic van de behandeling van diabetes. Ook traint Lex vakgenoten in wat ze zelf kunnen doen bij de productie van infographics en animaties, ook al hebben ze geen designervaring en zijn het geen goede tekenaars. Als communicatieadviseur kun je daar een belangrijker rol bij spelen dan je wellicht denkt. Dit voorjaar neemt Bureau voor Zorgcommunicatie deze training op in haar aanbod.

 

Gratis kennismaking

Ben je benieuwd naar wat je met beelden kunt bereiken? Waar je ze voor kunt inzetten en wat je zelf kunt doen in de productie van infographics en animaties? Neem dan deel aan de gratis kennismakingsworkshop die Bureau voor Zorgcommunicatie jou dit voorjaar samen met Lex Linsen aanbiedt. Het zal je kijk op beeldmedia voor altijd verrijken en je op verfrissende nieuwe ideeën brengen!

 

De workshop vindt plaats in De Bilt op donderdag 26 juni 2014. Het programma ziet er als volgt uit:

– Ontvangst vanaf 14.30 uur
– Workshop van 15.00 – 17.00 uur
– Borrel van 17.00 – 18.00 uur

 

Deelnemen? Stuur uiterlijk 30 mei een mailtje naar info@bvzorgcommunicatie.nl
Na ontvangst van jouw opgave per mail sturen wij je een bevestiging met een routebeschrijving. Wees er snel bij: er kunnen maximaal 45 mensen deelnemen!

 

Dit bericht is geplaatst in Nieuwsbrief. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.