Huis-aan-huiskranten belangrijk communicatiemiddel

We zijn tegenwoordig geneigd in onze communicatie de nadruk te leggen op de social media en andere digitale communicatiemiddelen. Toch blijkt uit de monitor van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), de autoriteit op het gebied van bereiksonderzoek voor dagbladen en magazines, dat huis-aan-huiskranten een relevant massamedium zijn: 8,3 miljoen Nederlanders leest wekelijks een huis-aan-huiskrant.  Het grootste gedeelte van de lezers leest alleen een papieren editie (85%). Ook lezers met een nee/nee-sticker worden bereikt; zij lezen de krant elders of digitaal. De lezers zijn met name geïnteresseerd in lokaal en regionaal nieuws, vakanties/reizen, koken/eten en gezondheid.  Genoeg redenen dus om de huis-aan-huiskranten op te nemen in de communicatiestrategie.

 

NOM HAH-kranten monitor 

In november 2016 heeft NOM voor de tweede keer het bereiksonderzoek voor HAH-kranten in Nederland gepubliceerd, dat in amper twee jaar is uitgegroeid tot de standaard voor mediaplanning van advertentiecampagnes in HAH-kranten in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met zes uitgevers (BDU media, Boom uitgevers Nieuwsmedia, Concentra Media Nederland, Holland media combinatie, NDC mediagroep en De Persgroep Nederland).

 

De resultaten in één oogopslag

Lees het volledige onderzoek.

 

 

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.